Informații Personale
Telefon: 0749.889.425
E-mail: radu.nicolescu@yahoo.com
Web: www.radunicolescu.ro
Naționalitate: română
Data nașterii: 17.11.1986
Limbi Cunoscute
Despre Mine
În prezent Director General al Companiei Municipale Managementul Traficului
Născut în București în anul 1986, am absolvit Liceul Teoretic Jean Monnet profilul Matematică-Informatică, urmând apoi Universitatea Politehnică București, Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnlologia Informației.
Experiență Profesională
Am acumulat experiență profesională, lucrând mai mulți ani în domeniul privat, implementând strategii, standarde IT&C și transpunere de fluxuri, ceea ce mi-a permis apoi o implicare activă in cadrul mai multor proiecte ale Ministerului Comunicațiilor si Societătii Informaționale ( „eCom – Imbunătățirea normelor, procedurilor și mecanismelor necesare Ministerului Comunicațiilor și pentru Societatea Informațională în vederea continuării dezvoltării sectorului de comerț electronic” și ”POAT – Sprijin pentru identificarea, gestionarea şi implementarea proiectelor Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaţionale finanţate în cadrul axei 2 POC 2014-2020”).
Experiență Profesională
➢ Martie 2023 – prezent: Compania Municipală Managementul Traficului
- Director General
➢ Octombrie 2022 – Martie 2023: Compania Municipală Managementul Traficului
- Director General Adjunct
➢ Martie 2021 – Septembrie 2022: Compania Municipală Managementul Traficului
- Director General
➢ Iunie 2020 – Iunie 2024: Institutul Național de Cercetare – Dezvoltare în Informatică – ICI
- Membru Consiliul de Administrație – Specialist în domeniu
➢ Iunie 2020 – Ianuarie 2021: Grupul de Lucru 5G pentru identificarea măsurilor strategice și tehnice cheie din setul de instrumente al UE pentru atenuarea eficace a riscurilor și asigurarea securității rețelelor 5G necesare a fi implementate de România, respectiv pentru elaborarea raportului privind punerea în aplicare a acestora la nivel național
- Membru – Reprezentant al Cancelariei Prim-ministrului
➢ Aprilie 2020 – Ianuarie 2021: Comitetul Tehnico-Economic pentru Societatea Informațională
- Vicepreședinte
➢ Noiembrie 2019 – Ianuarie 2021: Guvernul României – Cancelaria Prim-ministrului
- Consilier de stat în domeniul IT
➢ Martie 2019 – Noiembrie 2019: Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale
- Expert comunicații IT proiect POAT “Programul Operațional Asistență Tehnică”
- Analiza inițiativelor de proiect și a documentațiilor de atribuire din perspectiva interoperabilității și a conformității soluțiilor de comunicații
- soluționarea constrângerilor induse de tehnologiile de comunicații
- participarea la scrierea cererilor de finanțare
- stabilirea obiectivelor generale și cerințelor specifice sistemelor informatice, descrierea serviciilor necesare realizării acestora
- proiectarea și realizarea specificațiilor tehnice pentru componentele hardware și software
- suport oferit autorității contractante pentru achiziția și implementarea sistemelor informatice
➢ Aug. 2016 – Martie 2019: Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale
- Responsabil IT proiect SIPOCA18 (ECOM) “Îmbunătățirea normelor, procedurilor și mecanismelor necesare Ministerului Comunicațiilor și pentru Societatea Informațională în vederea continuării dezvoltării sectorului de comerț electronic” – normă parțială
- participarea la stabilirea termenilor de referință din caietul de sarcini și urmărirea respectării lor în procedura de selecție și în implementarea contractului de achiziție
- îndrumarea echipei de consultanți astfel încât soluțiile oferite să se integreze în zona asigurării condițiilor pentru securitatea tranzacțiilor și a interoperabilității sistemelor informatice la nivel național si transfrontalier
- realizarea și recepționarea elementelor care fac obiectul contractului de consultanță
➢ Ian. 2016 – Iulie 2017: Societatea Română de Radiodifuziune
• Referent de specialitate Direcţia Marketing şi Comunicare – normă parțială
- gestionarea bazei de date a instituției
- gestionarea relației cu partenerii externi
- derularea și ținerea evidenței documentelor financiar-contabile aferente activităților de comunicare și răspunderea încadrării în bugetul alocat pentru fiecare acțiune în parte
- implicarea în organizarea și monitorizarea derulării campaniilor/ evenimentelor Radio România
- inițierea și implementarea proiectelor de eficientizare, modernizare, etc. a activităților de comunicare
➢ Oct. 2011 – Sept. 2017: Etis Design
- Inginer electronist, transporturi, telecomunicații – normă parțială
- transpunerea fluxurilor și proceselor informaționale din cadrul firmei în cerințe și specificații IT&C
- identificarea soluțiilor IT&C disponibile sau adaptabile
- studierea, cunoașterea, înțelegerea și analiza tendințelor tehnologice în industria IT&C; expert în calculatoare, rețele de calculatoare, comunicații
- proiectarea, selectarea, adaptarea, configurarea, dezvoltarea, testarea, implementarea, integrarea soluțiilor IT&C
- aplicarea standardelor tehnice IT&C în vigoare
- adaptarea programelor și configurațiilor de echipamente existente, astfel încât noile soluții IT&C sau cele modificate și adaptate să asigure creșterea performanțelor firmei
- stabilirea soluțiilor, procedurilor pentru: buna funcționare și corecta utilizare a calculatoarelor, echipamentelor periferice și a
celor de comunicații; replicarea, duplicarea sistemelor de operare, a aplicațiilor și a datelor; pentru redundanța / salvarea / restaurarea datelor; asupra modului în care utilizatorii (angajați și conducere) au acces și folosesc resursele hardware și software pe care le au la dispoziție - informarea utilizatorilor (angajați, conducere) despre noile facilități, configurații, tehnologii, produse apărute și a căror utilizare ar putea îmbunătăți calitatea produselor și/sau a serviciilor care fac obiectul activității firmei
- organizarea unor sesiuni de instruire a utilizatorilor, corespunzător noilor soluții tehnologice implementate, sau care urmează a fi implementate.
- identificarea și eșalonarea activității de întreținere / upgradare software și hardware
➢ Ian. 2013 – Dec. 2013: Camera Deputaților
- Consilier parlamentar
- analize, monografii pe marginea activității biroului parlamentar, revista presei
➢ Ian. 2009 – Dec. 2012: Senatul României
- Șef Birou Senatorial
- participarea la ședințele grupului parlamentar
- propuneri de amendamente la proiectele de lege
- selectarea legilor de interes pentru parlamentar de pe ordinea de zi și realizarea unui sumar al acestora
- realizarea și predarea deconturilor lunare pentru biroul senatorial
- programarea audiențelor săptămânale ținute de parlamentar și acordarea de audiențe în calitate de reprezentant al parlamentarului
- monitorizarea presei și a aparițiilor media
- realizarea și administrarea site-ului web, a blog-ului și a paginii Facebook
➢ Ian. 2005 – Dec. 2007: European Computer Driving Licence (ECDL)
- Corector
- Corectarea examenelor susținute de candidați în scopul obținerii atestatului ECDL
Educație ȘI Formare
➢ 2024: Centrul de formare APSAP – curs autorizat Cadru tehnic cu atribuții în domeniul prevenirii și stingerii incendiilor
➢ 2024: Centrul de formare APSAP – curs autorizat Auditor intern în sectorul public
➢ 2024: Centrul de formare APSAP – curs autorizat Expert Fonduri Europene
➢ 2024: Centrul de formare APSAP – curs autorizat Expert în domeniul Securității și Sănătății în Muncă
➢ 2024: Centrul de formare APSAP – curs autorizat Responsabil cu protecția datelor cu caracter personal
➢ 2024: Centrul de formare APSAP – curs autorizat Expert achiziții publice
➢ 2022 – 2024: Universitatea din București – Facultatea de Administrație și Afaceri, Specializarea ADMINISTRAȚIE ȘI POLITICI PUBLICE ÎN UE
➢ 2022: INCDI I.C.I. București – program de specializare manager de proiect
➢ 2022: Colegiu Național de Afaceri Interne – program postuniversitar de formare și dezvoltare profesională continua Managementul Strategic al Afacerilor Interne
➢ 2020: Colegiul Național de Apărare – curs postuniversitar Securitate și Bună Guvernare ➢ 2015: Asociația Română pentru Tehnica de Securitate – curs inginer sisteme de securitate
➢ 2005 – 2009: Universitatea Politehnica București – Facultatea de Electronică, Telecomunicaţii si Tehnologia Informației (zi) – inginer specializat în electronica aplicată ➢ 1993 – 2005: Liceul Teoretic Jean Monnet (Matematică – Informatică)
Aptitudini Și Competențe Personale
➢ Aptitudini și competențe sociale:
- Am participat în calitate de demnitar la un program de formare cu scopul de a promova valori precum cinste, probitate, onestitate, în special prin creșterea transparenței, a gradului de cunoaștere şi înțelegere a standardelor etice, a eficienței aplicării instrumentelor specifice şi printr-o cultură a responsabilității. Titlul proiectului: ETICA – Eficiență, Transparență și Interes pentru Conduita din Administrație, Cod SIPOCA 63, cod SMIS 119741 Beneficiar: Agenția Națională a Funcționarilor Publici; consilier de etică – noiembrie 2020
- Capacitatea de a comunica în echipă
- Putere de convingere
- Capacitatea de a vorbi liber
➢ Aptitudini și competențe organizatorice dobândite prin:
- Administrarea unei companii private, având ca obiect principal de activitate – „Activități de telecomunicaţii prin rețele cu cablu”
- Desfășurarea campaniilor de promovare a serviciilor companiei
- Organizarea și coordonarea mai multor evenimente, ca activitate voluntară în organizații non-profit
➢ Aptitudini și competențe tehnice:
- Utilizare computer (atestat ECDL complet)
- Programare (atestat asistent programator)
- Creșterea (atestat CCNA1, atestat CCNA2)
- Sisteme de securitate (sisteme tehnice de detecție și alarmare la efracție; control acces; sisteme tehnice de detectare, semnalizare și alarmare la incendiu; sisteme tehnice de televiziune cu circuit închis (TVCI); sisteme tehnice de monitorizare – atestat ARTS)
- Asamblare calculatoare
- Îndemânare în utilizarea aparatelor electronice
➢ Permis de conducere: categoria B
➢ Aptitudini sportive: înot, ski, tenis, pescuit, etc.